Darfur - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Rhonda Eikelboom - WaarBenJij.nu Darfur - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Rhonda Eikelboom - WaarBenJij.nu

Darfur

Door: Rhonda

Blijf op de hoogte en volg Rhonda

04 Mei 2010 | Nederland, Amersfoort

Nog een paar weken en dan vertrek ik weer naar Darfur. Darfur, een gebied dat mijn hart heeft geraakt. Darfur, een gebied dat gekweld wordt door onrust en onveiligheid. Darfur, een gebied waar prachtige mensen wonen!
Ik ga opnieuw voor Medair werken, dit keer als projectleider. Het project bestaat uit het bieden van gezondheidszorg en water en sanitatie voor ongeveer 250 000 mensen. Mensen die al zo'n 7 jaar in een oorlogsgebied leven, soms nog in hun eigen dorp, maar vaak ook in vluchtelingenkampen. Medair biedt hulp aan deze mensen door klinieken te ondersteunen, drinkwatervoorzieningen aan te leggen en latrines te bouwen. Dat doet Medair in nauwe samenspraak met de regering, VN en andere hulpverleningsorganisaties. Mijn rol is om dit project aan te gaan sturen en te coordineren met de verschillende instanties. Een behoorlijk uitdagende baan!
1 juni vertrek ik - eerst voor een paar dagen naar het hoofdkantoor van Medair in Zwitserland en daarna door nar Soedan. Het is de bedoeling dat ik een jaar in Darfur blijf. Tijdens dat jaar zal ik via deze site jullie weer op de hoogte houden van mijn belevenissen!

  • 04 Mei 2010 - 17:34

    Jens:

    Hey Rhonda, prima job projectleider bij zo'n organisatie. De omgeving ken je al. Veel succes en God's zegen, ook bij de voorbereiding.
    Voor ondrsteuning op het gebied van projectmanagement kun je altijd contact opnemen.

  • 04 Mei 2010 - 17:34

    Jannie:

    ik ben benieuwd naar je belevenissen. Alvast heel veel succes en plezier gewenst. Groeten uit Soest

  • 04 Mei 2010 - 20:01

    Simone:

    Heey Rhonda,

    Wat bijzonder dat je weer naar Dafur gaat.Ik wens je heel veel Zegen toe. En wij blijven graag op de hoogte!

  • 04 Mei 2010 - 20:10

    Deborah:

    je mag alleen gaan als je de volgende dingen gezien hebt in Nederland: 1) een hunnebed 2) een wadden eiland 3) de bloemenvelden in Noord holland 4) De onze lieve vrouwe toren in Amersfoort. Eerder mag je helaas niet vertrekken.....dus .....veel plezier maar vooral een rijke ervaring. Ik zal aan je denken, Deborah

  • 04 Mei 2010 - 20:52

    Maria:

    Ik wens je veel succes en zegen op je weg Rhonda; heb veel respect voor je.

  • 04 Mei 2010 - 20:53

    Sybe En Joke:

    Wat een mooi werk. Sterkte met de voorbereidingen.

  • 04 Mei 2010 - 20:57

    Joke :

    Hey Rhonda,

    Een goede voorbereiding!
    En alles wat nodig is!Zal je belevenis verhalen zeker bij houden.
    Groetjes Joke L

  • 04 Mei 2010 - 21:40

    Johan:

    Hey Rhonda,

    Superleuk dat je terug gaat! Wat een uitdagingen weer... Stiekem toch een beetje verslingerd geraakt aan de omgeving en de mensen?
    Veel succes gewenst!

    VPK's rule! ;)

  • 04 Mei 2010 - 22:07

    Nicolette Silvis:

    Hoi Rhonda,
    Fijn dat je weer gaat. Als daar je hart ligt, als God je met dit land en deze omstandigheden een 'klik' gegeven heeft, is het je plek denk ik.
    Sterkte voor je ouders en anderen die je los moeten laten. En jij veel scherpzinnigheid gewenst en gevoel voor humor om weer van alles onder ogen te zien!
    Ik zie uit naar je mails.
    Liefs,
    Nicolette

  • 05 Mei 2010 - 10:12

    Elja:

    Hoi Rhonda,

    Ik vind je een kei (ander woord voor rots) dat je deze uitdaging aangaat. Ik wens je heel veel kracht, zegen, wijsheid en alles wat je verder nodig hebt. Kijk ook weer uit naar je mails. Nog een hele goeie tijd in ons kikkerlandje (geniet er nog maar even van).Succes met je voorbereidingen. groetjes Elja

  • 05 Mei 2010 - 10:32

    Dorien:

    He rhonda,
    Zo zo je kan er echt geen genoeg van krijgen. Ik kijk al weer uit naar je reisverslagen!!
    Heel veel succes. Pas goed op je zelf.
    Groetjes van Dorien

  • 06 Mei 2010 - 07:21

    Ysebrand En Sigrid:

    hallo Rhonda, heel herkenbaar, die aantrekkingskracht die Dafur op jou heeft, na zelf een paar keer in hulp behoevende landen te zijn geweest, herken ik de innerlijke drang. Ik denk dat onze God dit aan ons heeft gegeven. Geweldig dat je ook nu weer naar Zijn stem wilt luisteren, en opnieuw in Zijn dienst wilt staan. we wensen je Gods zegen, en hopen weer op mooie verslagen.
    Groet Ysebrand en Sigrid

  • 07 Mei 2010 - 14:13

    Petra:

    Hey Rhonda,

    Wat bijzonder dat je weer teruggaat.
    Ik wens je een gezegende tijd daar.

    Liefs,
    Petra

  • 22 Mei 2010 - 09:20

    Sonja:

    Hoi Rhonda,

    Wat ontzettend leuk dat je weer naar Darfur gaat! Leuke uitdagende baan hoor. Doe de groeten aan alle staf die in 2007 al voor Medair werkten in Geneina. En mocht je op R&R zijn in Juba of Nairobi, laat het me weten... dan kunnen we weer een keer afspreken.
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen!

  • 19 Juli 2010 - 12:51

    David De Ololoi:

    Hi Rhonda,

    thanks very much for being helpful to the nation,once more I just want to that it is good always to have like you in the right place,may God the almighty gives you alot of blessings safety and protection upon your deliveries for that thanks

    Dave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Darfur

Recente Reisverslagen:

15 April 2012

Somaliland

19 Januari 2012

Goodbye Darfur...

19 December 2011

Kopjes thee

03 November 2011

Teamdag

29 Oktober 2011

Op bezoek bij Rhonda
Rhonda

Ik werk als landen directeur voor Medair Somalia/ Somaliland. Wederom een uitdagende baan!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 80505

Voorgaande reizen:

08 Januari 2016 - 08 Januari 2016

Irak

01 Februari 2012 - 01 Oktober 2013

Somaliland

01 Juni 2010 - 30 Januari 2012

Darfur

12 December 2009 - 03 Januari 2010

Even terug...

01 Januari 2005 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: