Verkiezingen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhonda Eikelboom - WaarBenJij.nu Verkiezingen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rhonda Eikelboom - WaarBenJij.nu

Verkiezingen

Door: Rhonda

Blijf op de hoogte en volg Rhonda

29 December 2007 | Kenia, Nairobi

Afgelopen donderdag zijn er verkiezingen gehouden in Kenia. De verkiezingen zelf zijn aardig rustig verlopen en er is een spannende strijd gaande tussen Kibaki, de huidige president en zijn rivaal Odinga. Natuurlijk zijn er geruchten over fraude en nu de uitslag op zich laat wachten, beginnen mensen onrustig te worden.
Vanmorgen zijn er wat relletjes geweest in Nairobi en momenteel worden winkels gesloten, rijdt er meer politie op de straat en blijven wij maar weer eens een dagje binnen!
Laten we hopen dat de rellen beperkt blijven en de rust weer snel terug keert!

• 29 December 2007 - 09:50

Willem&Wendy:

Goed gedaan Rhonda!! Mooi dat alle Medair staff momenteel veilig binnen zit. Voorkomen is beter dan genezen!

Groetjes (je medair collega's die momenteel bij je logeren) :-)

• 29 December 2007 - 09:58

Jens:

Hallo Rhonda. Geniet er van. Ik hoop dat jullie niet te lang binnen moeten zitten.
    Groetjes, Jens

• 29 December 2007 - 15:53

Nicolette Silvis:

'k Heb het kaartje even vergroot om te zien waar je nu precies bent. Best nog een aardig eind van Sudan af! En eigenlijk 'vlak bij' Judith Halma!
    We houden de nieuwsberichten over Kenia bij (radio - weinig) en krant. Hoe minder nieuws hoe beter.
    Waarom zou het toch zo moeilijk zijn om macht te delen en eerlijk te zijn?
    Liefs!
    Nicolette
    PS Hoe gaat dat met drinkwater en voedselvoorraden? Voor jullie en voor de bewoners van Nairobi?