Even terug - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Rhonda Eikelboom - WaarBenJij.nu Even terug - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Rhonda Eikelboom - WaarBenJij.nu

Even terug

Door: Rhonda

Blijf op de hoogte en volg Rhonda

13 December 2009 | Soedan, Khartoem

Gisteren na een korte vlucht, weer aangekomen in Khartoum. Komende weken zal ik opnieuw naar Darfur reizen, dit keer om waar te nemen als project coordinator. Ik voel mij bevoorrecht dat ik deze mogelijkheid heb! Even terug naar een gebied waar je als toerist niet zo maar binnen komt. Even terug om weer mensen te ontmoeten met wie ik intensief heb samengewerkt. Even terug in een land dat gekenmerkt wordt door chaos. Even terug in het leven van Medair :-)
En na nog geen 24 uur voelt het haast of ik niet weg geweest ben. Het eerste laagke stof zit al overal op, nationale staff begroet mij alsof ik niet ben weg geweest en langzaam komen de Arabische woorden weer in mijn gedachten! En, het geluid van de moskee klonk vanmorgen rond zes uur ook wel heel erg bekend!
Vandaag ben ik vooral bezig geweest met de handover van de huidige project coordinator, morgen zal ik nog bezig zijn om mijn reisvisum rond te krijgen en dan hoop ik dinsdag naar El Geneina te vliegen! Spannend om even zo het project binnen te stappen!

  • 13 December 2009 - 15:44

    Johan:

    Hey Ronda!

    Wat leuk dat je weer terug bent in Darfur. Nogal een verrassing voor ons. Is dit je besteding van je vakantie? Je bent het Medair-virus dus toch nog niet kwijt. Leuk om op de hoogte te blijven.

    Veel plezier, groeten en sterkte namens de hele familie Heuver.

  • 13 December 2009 - 17:45

    Henk:

    Dag Rhoda,

    Dat klinkt goed. Kom je nog terug?
    En euh.......hoe ga je kerst vieren, hoe doen ze dat in Sudan / Dafur?

    geniet van het korte verblijf ondanks het harde werk, voor je het weet ben je weer in het kk-landje.

    Take care!


  • 13 December 2009 - 17:55

    Elja:

    Hey Rhonda,

    Leuk weer wat van je te horen en dat je weer in Soedan bent, dat zal een leuk weerzien zijn geweest. Ben weer benieuwd naar je verhalen.
    Wat een prachtige foto's heb je geplaatst, wel lachen.

    Groetjes van ons en geniet er van

    Elja

  • 13 December 2009 - 18:16

    Dorien:

    He Rhonda, Ik wist niet dat je weer nou Sudan zou gaan! Leuk ben benieuwd naar je verhalen. zal weer op de voet volgen!! Veel succes daar!!
    Groetjes Dorien

  • 14 December 2009 - 14:33

    Grietje:

    Leuk om vanaf hier
    op deze manier
    je reilen
    en zeilen
    mee te beleven.
    Ook al is het deze keer
    maar voor 'even'.

    Een goede tijd toegewenst.

  • 14 December 2009 - 18:23

    Tante Enny:

    rhonda we wensen je een enerverende tijd toe daar in verwegistan en we hopen dat je veel kunt betekenen voor de mensen daar. Pas goed op jezelf en oant sjen !

  • 14 December 2009 - 20:56

    Nicolette:

    Hoi Rhonda,

    Wat een verrassing, je bent weer in Sudan. Fijn, dat je daar zo op je plaats bent. Heel veel goeds.
    - Hier vriest het -
    liefs,
    Nicolette

  • 18 December 2009 - 11:10

    Joke:

    Hey Rhonda!!!

    Op het goede moment heb je Holland verlaten!!! We zijn hier goed in de prijzen gevallen...winter! sneeuw... ijs ...

    Wat fijn dat je je plekje daar weer heb gevonden!!!
    Ik zou het nog fijner vinden dat je ondekt dat je toch echt Hollander ben...Ha Ha

    Het ga Je Goed!!
    denk aan je.
    Liefs Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rhonda

Ik werk als landen directeur voor Medair Somalia/ Somaliland. Wederom een uitdagende baan!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 80274

Voorgaande reizen:

08 Januari 2016 - 08 Januari 2016

Irak

01 Februari 2012 - 01 Oktober 2013

Somaliland

01 Juni 2010 - 30 Januari 2012

Darfur

12 December 2009 - 03 Januari 2010

Even terug...

01 Januari 2005 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: